Dziesiąty Case Study House nie był przeznaczony do programu Arts & Architecture.
Został dodany po jego ukończeniu w 1947 roku, aby wypełnić listę, ponieważ wiele domów pozostało niezabudowanych.
Najwyraźniej projekt Nomlanda znalazł swoje miejsce na liście, ma wiele cech wspólnych z innymi studiami przypadku i, co najważniejsze, spełnia określone cele ekonomiczne, prostotę, nowe materiały i techniki oraz integrację wewnętrzną i zewnętrzną.
Różny punkt wyjścia można jednak zobaczyć w układzie.
Podczas gdy domy studium przypadku zostały zaprojektowane głównie dla rodzin, plan ten jest dla rodziny dorosłych , czyli bezdzietnej pary.
Ta koncepcja – niezwykła w kontekście – tworzy intrygująco odmienne warunki życia, z luksusem więcej miejsca pozwalającego na zasiadanie i miejsce do pracy w głównej sypialni oraz oddzielne badanie.
Jest tam także pokój gościnny i studio, z których każdy może być przeznaczony do użytku dzieci, ale w sumie jest to odświeżająco dorosły dom.
Gdzie wiele domów Case Study pracowało nad stworzeniem wyraźnego podziału między przestrzenią życiową a przestrzenią do spania.
Skutecznie tworząc bufor wokół potencjalnie hałaśliwych, niechlujnych dzieciaków.
strefa.
tutaj, niezależnie od tego, w którą stronę idziesz od centralnego wejścia, jest to cała przestrzeń życiowa.
Dom znajdował się na spadzistej narożnej działce wypełnionej drzewami eukaliptusowymi i (znowu, jak to jest typowe dla domów Studiów Przypadku) projekt działa w harmonia z tym krajobrazem.
Plan piętra był rozłożony na trzech poziomach, schodząc po zboczu góry, z dachem równoległym do stoku.
Na poziomie ulicy dom prezentuje niemal solidny front ze sklejki, przełamany jedynie kilkoma otworami okiennymi, ścianą z kamykiem pod kątem prostym do ulicy i szklanymi panelami od strony drzwi wejściowych.
Pomiędzy względnym brakiem okien i wysokimi eukaliptusami przed domem wrażenie jest mocno prywatne.
Dzięki uprzejmości Archilogic Walk in i uczucie się zmienia.
Nie jest to zamknięte okno, ale pełen światła dom z otoczeniem.
Każdy pokój ma dużo światła z pełnowymiarowego przesuwanego szkła i ma bezpośredni dostęp do zewnętrznych tarasów ocienionych wielkimi nawisami, nie wspominając o wysokich drzewach.
Naturalne wykończenia (brzoza, mahoń i pomalowane na biało sufity z daglezji) przyczyniają się dodatkowo do połączenia na zewnątrz, podobnie jak solidne płyty cementowe ciągnące się z każdego pokoju na taras oraz wspólna przestrzeń nasadzeń wewnątrz / na zewnątrz w holu wejściowym.
Długa ściana z falistego szkła oddziela salon od bardziej prywatnych pomieszczeń, nie zakłócając przepływu światła.
Po lewej stronie od wejścia – od drzwi wejściowych lub od strony garażu – kilka stopni prowadzi między pokojem gościnnym i łazienka do studia, które wraz z garażem tworzy cały pierwszy poziom domu, wystający z elewacji.
Ten jasny, a zarazem prywatny pokój cieszy się światłem z trzech stron, z większą ilością sięgających od podłogi do sufitu szkłem zwróconym w stronę wejścia i garażu; wysokie okna na ulicę; i przesuwane szklane drzwi, które otwierają się na mały taras, chroniony przed naturalnym spadkiem poziomu gruntu, a także ostrym kątem tej szklanej ściany.
Dzięki uprzejmości Archilogic Pokój gościnny znajduje się tuż pod tym tarasem, na środkowym poziomie.
Dzięki temu drzwi przesuwne stają się nietypowymi oknami, a pod nimi można łączyć kanapy, co zapewnia większą elastyczność w korzystaniu z tego pomieszczenia.
Gościa naprzeciwko nie ma wanny ani głównej łazienki, a inny mówi, że ten dom nie był przeznaczony dla dzieci.
Po lewej stronie pokoju gościnnego znajduje się luksusowo długa, wypełniona słońcem przestrzeń zaprojektowana dla właścicieli domów, aby cieszyć się dniem i nocą.
i noc.
Od strony ulicy jest łazienka i garderoba, przed którą znajduje się prywatna część wypoczynkowa z półkami na książki i miejscem na biurko i sofę.
Przód tego.
Łóżka i salonu.
wychodzi na taras widoczny z salonu, ale nie jest przez niego dzielony, ponieważ, tak jak pokój gościnny był krokiem w dół od tarasu w studio, to jest na niższym poziomie.
Ten najniższy pokój to bez wątpienia showstopper.
Szeroko otwarta przestrzeń obejmuje zarówno część dzienną, jak i jadalnię, podzieloną jedynie ceglanym kominkiem, z niezakłóconym widokiem na główny taras i ogród.
Przesuwane drzwi otwierają się za kominkiem, co pozwala na przedłużenie jadalni na rozrywkę, a także umożliwia bezpośredni dostęp z sąsiedniej kuchni na taras.
Dzięki uprzejmości Archilogic Kuchnia jest mała (choć z przemyślanym magazynowaniem), ponownie odzwierciedlająca potrzeby gospodarstwa domowego bez dzieci.
Ale zawiera trzykrotnie bar śniadaniowy zamknięty w szkle, tworząc uroczą bańkę do planowania posiłków, dzwonienia lub przekąsek.
Według architektów.
W ciągu dziesięcioleci, odkąd został wybudowany, w tym domu wiele się zmieniło, pokoje zostały dodane (i ponownie zabrane), wyposażenie łazienki i kuchni
[więcej w: carpasja, ekom nysa, stokki rumia ]
Powiązane tematy z artykułem: carpasja ekom nysa stokki rumia